Mai multe instituții publice, care își desfășoară activitatea într-un imobil din zona centrală a Lugojului, care aparține Consiliului Județean Timiș, riscă să rămână fără sediu.
Consilierii județeni au aprobat scoaterea la licitație a imobilului în care funcționează Poliția Locală, Casa de Pensii, Agenția pentru Ocuparea Forței de Muncă și Inspectoratul Teritorial de Muncă.
Instituțiile și-au desfășurat încă din 2016 activitatea în acest sediu, fără să plătească niciun ban. Acest lucru nu mai este posibil acum, potrivit codului administrativ, spune președintele CJ Timiș, Alin Nica.
“Nu putem să atribuim în folosință gratuită către instituții publice clădirile din domeniul public. Singura formă de cedare a dreptului de folosință este prin închiriere. Toate instituțiile care au nevoie de spațiu trebuie să plătească o chirie către județul Timiș mai ales că sunt instituții naționale, care au bugete consistente, dacă au nevoie de spații să facă lobby la nivel național să modifice legea sau să-și majoreze bugetele astfel încât să ne dea partea de chirie care ni se cuvine”, a spus Alin Nica.
Aleșii PSD s-au abținut de la vot. Trebuia găsită o altă soluție pentru ca instituțiile publice să își poată desfășura, în continuare, activitatea în acel imobil, este de părere consilierul județean social democrat, Călin Dobra.
“Trebuia găsită o variantă de a menține aceste instituții în clădirea CJ Timiș. Eu cred că CJ Timiș nu este pe post de agent imobiliar, câștigul oricum nu este mare din aceste chirii, iar problema majoră este că demarându-se o licitație publică există riscul ca acele spații să fie ocupate de alte societăți, ceea ce înseamnă că aceste instituții își vor încheia activitatea în Lugoj și va crea un mare deserviciu populației din zona de est a județului”, a spus fostul președinte al CJ Timiș, Călin Dobra.
Potrivit deciziei consilierilor județeni, spațiile vor putea fi închiriate pentru 5 ani, cu posibilitate de prelungire a contractului, iar prețul minim de la care pornește licitația este 17 lei/mp/lună.