Cătălin Drulă, liderul USR și fost ministru al Transporturilor, dă vina pe Sorin Grindeanu pentru faptul că șantierul centurii de sud a Timișoarei s-a blocat.
Vă amintim faptul că, miercuri, CNAIR a anunțat că a reziliat contractul cu constructorul centurii de sud a Timișoarei, din cauza slabei mobilizări.
„Povestea Centurii Timișoara Sud este un eșec 100% Grindeanu/PSD. Un proiect început strâmb, derulat prost și reziliat mult prea târziu. Monumentul prostiei PSD la Transporturi. În 2017, Grindeanu premier PSD de la Timișoara, oprea actualizarea documentației pentru Varianta de Ocolire Timișoara Sud la standard de 4 benzi cu intersecții denivelate. Era musai după noile directive de la partid să se liciteze pe vechea documentație de centură în standardul de anii ‘60, cu o bandă pe sens și intersecții la nivel. Pretextul invocat: se va termina mai repede așa. Am avertizat atunci, în 2017, că e o idee mai mult decât proastă. Că drumul va fi gata mai târziu și cu mai multe poticneli decât dacă actualizarea proiectului tehnic era dusă la capăt. Că nu se mai potrivește realitatea din teren cu cea din proiectul vechi. Că un drum cu o bandă pe sens în anii 2020 va fi insuficient (și ucigaș) ca centură a unui mare oraș ca Timișoara. Dar ăsta e PSD. Prostie în formă hotărâtă în loc de lucru așezat”, a afirmat Cătălin Drulă.
Președintele USR susține că imediat ce constructorul s-a apucat de treabă, s-a lovit de realitate.
„Toată zona periurbană a Timișoarei se schimbase între timp, au apărut cartiere, proiecte de drumuri de legătură noi (ex. Drumul Boilor, apt numit astfel în context). De un an de zile contractul e mai mult mort, 8% progres fizic în 12 luni, dar Grindeanu ministru la Transporturi n-a vrut să rupă pisica. A așteptat un moment înainte de sărbători, când lumea e cu gândul în altă parte și anunță acum rezilierea contractelor cu constructorul italian sufocat. Prea puțin, prea târziu și prea stupid”, a adăugat Cătălin Drulă.
În final, fostul ministru al Transporturilor a propus ca centura de sud a Timișoarei să nu fie relicitată exact ca prima dată. Ci să fie incluse „noduri denivelate civilizate acolo unde lipsesc, măcar la recontractare să nu mai fie aceleași probleme, deși faptul că rămâne un drum primitiv 1+1 la un oraș mare european e tot o rușine care nu se mai șterge”.