Marți, 10 octombrie, în prezența autorităților locale și reprezentanților domeniului privat, a fost deschis Centrul de Mediere de la Muzeul Național de Artă din Timișoara. Spațiul reprezintă una dintre contribuțiile pe care o companie multinațională a avut-o la programul „Timișoara Capitală Europeană a Culturii”.
Cele trei sedii din Timișoara ale companiei au alocat peste 200.000 de euro pentru multe dintre activitățile cuprinse în agenda de evenimente a TM2023. Printre acestea, Smart Diaspora, Festivalul JAZZx, TechTalks, expoziția Brâncuși, Festivalul Flight și altele. În același timp, sunt derulate inițiative pentru comunitate, cu implicarea locațiilor din țară, în Carei, Iași, Sibiu și Timișoara.
„Tot ceea ce facem este conceput pentru a aduce un plus de valoare în societate. Prin produsele și serviciile noastre contribuim la creșterea nivelului de trai al comunității. În calitate de angajator dezvoltăm zonele în care activăm. România este o țară importantă pentru Continental, cu cei peste 19.000 de angajați talentați ce contribuie la transformarea viitorului prin soluții și tehnologii inovatoare, precum și datorită produselor fabricate în unitățile de producție locale. Un obiectiv esențial al companiei este implicarea în proiecte ce sprijină dezvoltarea sustenabilă a comunităților unde suntem prezenți”, a declarat Nikolai Setzer, CEO Continental, cu prilejul inaugurării Centrului de Mediere care a avut loc marți, 10 octombrie.
Muzeul Național de Artă a inaugurat cu sprijinul companiei o modalitate de mediere între comunitate și muzeu prin care publicul se conectează la activitățile culturale desfășurate aici.
Centrul beneficiază de mai multe spații amplasate la parterul clădirii, care presupun o zonă pentru copii și un punct de informare, îndeplinind în același timp și cerințele funcționale ale unui muzeu modern.
Noul centru va asigura și accesul către curtea din interiorul MNArT, amenajată în prezent ca spațiu pentru evenimente și petrecere a timpului liber.
Noile spații inaugurate contribuie la îmbogățirea peisajului cultural din Timișoara.
„Pentru a dezvolta și mai mult raza de acțiune a Muzeului Național de Artă din Timișoara, medierea culturală are un rol important și este în continuă dezvoltare. Muzeul devine un spațiu interactiv în care vizitatorii depășesc barierele formale ale unei simple vizite, înțeleg mai bine activitatea muzeului și pot avea un contact direct cu actul de creație. Atelierele vor fi concepute pentru a promova cultura, creativitatea, învățarea și gândirea critică, iar acest lucru face ca vizita la muzeu să fie o experiență memorabilă pentru toți vizitatorii, copii și adulți”, a explicat Filip Petcu, directorul Muzeului Național de Artă din Timișoara.
sursa foto: Continental