A fost desemnat câștigătorul licitației pentru terminalul de plecări curse externe al Aeroportului Timișoara „Traian Vuia”. O asociere formată din patru firme din București se va ocupa de proiectarea și execuția noului terminal, care va avea o suprafață de 12.000 mp. Ar trebui să fie gata pe 31 decembrie 2023.
„S.N. Aeroportul Internațional Timișoara Traian Vuia S.A. a anunțat astăzi, 25 martie 2022, câștigătorul licitației pentru proiectul „Servicii de elaborare a documentației tehnico-economice (fazele D.A.C., P.T., D.E.) și realizarea pe baza acesteia a lucrărilor de executare pentru edificarea unei construcții cu destinația «Terminal plecări curse externe», cu asigurarea inclusiv a serviciilor de asistență tehnică din partea proiectantului”, denumire sub care a fost publicat pe SICAP în urmă cu șapte luni.
Din cele șase asocieri constituite pentru ofertare inițială ai cărui lideri au fost Strabag, Concelex, Bog’Art, Kesz Construcții România, Elidiclau Prest și Construcții Erbașu, pentru etapa finală a licitației au fost selectați trei: S.C. CONCELEX SRL București, S.C. CONSTRUCȚII ERBAȘU SRL București și S.C. STRABAG SRL București.
Oferta câștigătoare este cea depusă de S.C. CONCELEX SRL București. Licitația pentru noul terminal de plecări curse externe a fost lansată pe 3 septembrie 2021. Valoarea estimată a lucrărilor de construire este de 88,99 de milioane de lei iar termenul limită de finalizare a construcției este 31 decembrie 2023”, susțin reprezentanții Aeroportului „Traian Vuia”.
Terminalul va avea o suprafață construită de 12.000 mp, 6 filtre de securitate, 18 ghișee check-in, 6 porți de scanare automată a documentelor.
Valoarea estimată a contractului este de 600.000 lei fără TVA, iar patru firme interesate și-au depus ofertele până ieri. Desemnarea se va face cel târziu până la data 26.04.2022.
Noua construcție va completa terminalul de Sosiri Curse Externe care este deja în exploatare începând din 29 iulie 2021. Acesta are o suprafață totală de 4.383 mp iar investiția s-a ridicat la 30,35 milioane de lei, fonduri europene nerambursabile, de la bugetul de stat și din veniturile proprii ale aeroportului. Clădirile care constituie vechea infrastructură și care sunt utilizate și în prezent pentru deservirea pasagerilor, au fost realizate în etape succesive începând cu anul 1960 și sunt în exploatare din 28 februarie 1964.