Viceprimarul Ruben Lațcău a cerut „o analiză mai pe larg” a tuturor intersecțiilor supravegheate video din oraș, după ce a constatat că șofatul a devenit „un sport periculos și adesea sângeros” în Timișoara. După un an la primărie, Lațcău ne anunță că nu se folosesc sistemele de detecție a trecerii pe roșu și nici radarele instalate de fosta administrație.
„Între 2017 și 2019 în Timișoara am avut 1.350 de accidente cu peste 1.600 de persoane implicate. 1380 au avut răni ușoare, 225 răni grave și 31 de morți. Avem o medie de 10 morți pe an în trafic. Hărțile pe care le vedeți în imaginile alăturate reprezintă accidentele ce au avut loc în Timișoara între 2017-2019. Icoanele galbene sunt accidentele cu victime iar cele roșii reprezintă accidente cu răniți grav sau decese. Nu există zonă sau cartier sigur”, le explică viceprimarul Ruben Lațcău celor 10.000 de urmăritori pe care îi are pe pagina de Facebook.
Edilul a găsit și cauza pentru care numărul de răniți și numărul accidentelor cresc în fiecare an.
„Un motiv este viteza excesivă. Un alt motiv este nerespectarea cvasi-generală a legislației rutiere. Astăzi (joi, 2 decembrie – n.r.) au avut loc 960 de treceri pe roșu în 10 intersecții de la ora 00:00 la ora 16:00. 960, o medie de 60 de treceri pe roșu pe oră. Avem 160 de intersecții semaforizate în Timișoara. Extrapolând de la cifrele de mai sus, numărul trecerilor pe roșu este pur și simplu amețitor”, a completat Lațcău.
Viceprimarul Timișoarei spune că nu putem să continuăm în același mod, „nu putem să creștem viteza pe străzile din oraș știind că asta va crește și numărul de morți”. Explicațiile vin la o zi de când maximă legală admisă a devenit 50 km/h în Timișoara.
Sursa: Tion.ro/foto: facebook/Ruben Lațcău