Cu două luni înainte ca Timișoara să dețină titlul de Capitală Europeană a Culturii, primăria a lansat licitația cu scopul de a găsi un furnizor IT care să realizeze o aplicație mobilă a orașului.
Potrivit reprezentanților instituției, aplicația va fi una extrem de utilă pentru turiști, care vor găsi o agendă a tuturor evenimentelor din oraș. Licitația publică a fost lansată de Centrul de Proiecte al Municipiului Timișoara. Mai precis, se dorește dezvoltarea platformei digitale a orașului nostru, sub numele generic „CityApp & Toolbox”.
Ofertele se pot depune până la data de 10 ianuarie 2023, iar valoarea estimată a contractului se ridică la 1,2 milioane lei, fără TVA.
„Aceste instrumente vor deveni platforma digitală a orașului, vor promova Timișoara ca destinație turistică și oferta sa de evenimente și activități, în special în contextul titlului de „Timișoara 2023 – Capitală Europeană a Culturii”, și nu numai. Aplicația își propune să devină agenda digitală a evenimentelor din Timișoara, disponibilă și utilă atât locuitorilor, cât și turiștilor. Se dorește ca instrumentul digital să permită, printre multe alte facilități, personalizarea informației conform criteriilor și a temelor de interes selectate de utilizator, salvarea evenimentelor în calendarul propriu și primirea de notificări la publicarea unor evenimente de interes. Vizitatorii orașului vor putea obține informații utile despre obiectivele turistice din oraș, dar și articole dedicate despre locuri și evenimente recomandate”, a transmis Centrul de Proiecte.
Totodată, operatorii și instituțiile culturale vor putea valorifica la rândul lor o componentă a aplicației, un toolbox, care le oferă posibilitatea de înregistrare și adăugare automată de conținut și actualizare în timp real a informațiilor. Mai mult decât atât, toolbox-ul ar putea deveni și un instrument de comunicare între operatori și instituții publice, facilitând prin digitizare anumite procese de avizare.