Șoferii din Timișoara sunt nevoiți să aștepte până la 30 de minute pentru a se ridica bariera la trecerea peste calea ferată de la Pădurea Verde din Timișoara. CFR Infrastructură Timișoara anunță că a primit mai multe sesizări din partea șoferilor și a oferit o serie de explicații referitoare la timpii mari de așteptare la trecerea la nivel cu calea ferată de pe strada Gheorghe Adam.
„Sucursala Regională de Căi Ferate Timișoara, informează că durata de închidere a barierei este determinată de respectarea strictă a normelor de siguranță feroviară și rutieră. Închiderea barierelor trecerilor la nivel se realizează cu anticipație, pentru a permite circulația în condiții de maximă securitate a trenurilor, conform reglementărilor în vigoare”, a informat instituția.
CFR Infrastructură Timișoara transmite că, în anumite situații, intervalul de așteptare poate fi influențat de mai mulți factori, printre care lucrările de modernizare a căii ferate.
„Pe Lotul 3 – Cap X Timișoara Est se execută lucrări la infrastructura feroviară. Din acest motiv, trenurile circulă cu viteză redusă în această zonă, pentru siguranța călătorilor și a personalului care lucrează; Pentru trenurile care opresc în stație și sosesc din direcția Timișoara Nord sau Ghiroda, IDM pune pe liber semnalul de ieșire și declanșează închiderea barierelor cu aproximativ 4-5 minute înainte ca trenul să ocupe secțiunea de macazuri la intrare. Trenul părăsește stația spre Remetea Mare sau Giarmata în aproximativ 12-13 minute, iar barierele se deschid doar după ce trenul a ieșit complet din stație (circa 16-18 minute în total). Dacă are loc o încrucișare de trenuri, se mai adaugă aproximativ 12-13 minute, astfel încât barierele pot rămâne închise până la 30 de minute; Unele trenuri de marfă au lungimi mai mari și necesită mai mult timp pentru a traversa zona de trecere. Din acest motiv, barierele pot rămâne coborâte mai mult decât de obicei”, a precizat instituția.
De asemenea, CFR Infrastructură Timișoara anunță că stația Timișoara Est se află în plin proces de modernizare, iar la finalizarea lucrărilor, trecerea la nivel cu calea ferată de pe str. Gheorghe Adam va fi desființată. Aici urmează să se construiască un pasaj superior ce va deservi traficul rutier și pietonal.