Primăria Timișoara a transmis, vineri, către Inspectoratul Școlar Timiș propunerea pentru reorganizarea rețelei școlare.
„Realitatea a sute de elevi, a părinților, a profesorilor ne obligă să răspundem toți sincer. Mai vrem copii care învață în două schimburi, care învață la subsol, în internate sau în spații modulare? Mai vrem săli de licee aproape goale și serale fantomă? Mai vrem ateliere care pregătesc pentru meserii dispărute? Am accelerat, în ultimii ani, investițiile în educație, iar acum putem corecta și dezechilibrele printr-o reorganizare sănătoasă. Un exemplu simplu: campusul Liceului Azur are aproape 4.200 de metri pătrați de spațiu și sub 500 de elevi, fără cei de la seral. Pe o suprafață similară, Colegiul Bănățean are 2.400 de copii, iar la Școala Generală 30, pe o suprafață apropiată, învață 2.500 de elevi, unii la subsol”, a declarat Ruben Lațcău.
Potrivit viceprimarului Timișoarei, se dorește ca școlile care au specializări care se suprapun să fie unite. Un exemplu sunt Liceul Tehnologic Azur și Liceul Tehnologic Casa Verde, care vor avea activitățile la Casa Verde. Iar în locul actualului Liceu Azur va funcționa Liceul Tehnologic de Industrie Alimentară.
„A doua direcție este extinderea rețelei acolo unde orașul crește, unde zona metropolitană crește și unde lipsesc spațiile educaționale. Timișoara construiește școli pentru întreaga arie metropolitană. În nord, vom reface infrastructura Liceului Alimentar. E o enormă cerere pentru școală generală așa că acolo va fi o extindere pentru Școala Generală nr.19. Pentru zona Ciarda Roșie, dar și pentru Moșnița și Giroc, care cresc foarte mult și de unde vin foarte mulți copii, în special la școala 30, vom avea noi spații la Electrotimiș, dar din anul școlar 2027. Știu că părinții și profesorii au întrebări și că e firesc să existe emoții. Nu evităm aceste discuții. Toate aceste schimbări vor intra în vigoare peste un an. În acest an pregătim, cu tot ce ține de noi, spațiile școlare. În același timp, e nevoie ca întregul sistem educațional să facă același lucru – să așeze elevul în centrul fiecărei decizii”, a afirmat Ruben Lațcău.







































