Alianța PNL-USR din Timiș ia foc din cauza traseului stabilit pentru autostrada Timișoara-Belgrad. Ruben Lațcău, viceprimarul Timișoarei și vicepreședinte USR îl acuză pe Alin Nica, președintele Consiliului Județean Timiș și președinte interimar PNL Timiș că are interese imobiliare și din această cauză se opune traseului propus de Ministerul Transporturilor pentru autostrada Timișoara-Belgrad.
”Timișoara vs Dudești sau pentru cine construim autostrăzile”, așa intitulează viceprimarul Timișoarei, Ruben Lațcău, poziția publică adoptată față de subiectul autostrăzii Timișoara-Belgrad.
Acesta face acuzații grave la adresa președintelui Consiliului Județean Timiș, Alin Nica și spune că acesta s-ar opune proiectului din cauză că ar vrea ca traseul autostrăzii să includă Dudeștii Noi, acolo unde Alin Nica ar avea interese imobiliare:
”Am participat acum 2 luni de zile la consultarea pe care CNAIR și Search Corporation, compania care a studiat traseul autostrăzii, au organizat-o cu orașele și comunele de pe traseu. Am susținut atunci Varianta 5, pe la Est de oraș, ca singurul traseu fezabil și realist pentru Timișoara și pentru acest proiect. Am auzit atunci de la echipa din CJT cum ar trebui ca autostrada să ocolească Timișoara prin Vest și să treacă pe lângă Dudești, din nou la o distanță de peste 10 km de Timișoara și fără nici o șansă de a avea o descărcare directă, varianta 4 din cele discutate. CJT-ul a insistat și a presat ca ultimele două variante discutate să conțină obligatoriu o varianta Dudești chiar dacă era evident că o astfel de variantă nu ar avea volumul de trafic necesar. Sper că echipa tânără și nouă de la CJT nu are aceleași cutume de a alege traseele de infrastructură după posibilitățile de afaceri imobiliare ale prietenilor. Să ne fie foarte clar, alegerea traseului unei autostrăzi nu este un lucru pe care îl decide sau ar trebui să îl decidă un ministru, președinte de consiliu județean sau primar. Există o analiză multicriterială care oferă un punctaj clar, pe baza cărora se aleg traseele. Această condiție este una obligatorie dacă vrei să obții finanțare europeană, iar ca să obții finanțări europene pentru autostrăzi ai nevoie de un minim de punctaj. Nimeni nu finanțează autostrăzi pentru comune. Varianta aleasă a obținut 85/100 de puncte iar varianta pentru care a insistat CJT-ul, cea pe la Dudești, a obținut 54. La 54 de puncte nu primești finanțare europeană.”
Lațcău continuă rafalele și susține că locuitorii comunei Moșnița Nouă sunt acum ”ațâțați” de fostul consilier local PNL, actualmente vicepreședinte al CJ Timiș, Alexandru Proteasa, care ”vorbește prostii”:
”Locuitorii comunei Moșnița sunt în aceste zile ațâțati de primarul lor și de conducerea CJT împotriva acestui proiect strategic pentru România dar toți trebuie să știe că alegerea unui traseu de autostradă înseamnă rezervarea unui coridor lat de sute de metri, nu stabilirea traseului exact al autostrăzii. În faza de proiectare evident că traseul va fi ales în așa fel pe coridorul stabilit încât să aibe un minim impact pentru casele existente, pe lângă faptul că se vor monta panouri de protecție. Rețelele de utilități vor fi adaptate, nici nu vreau să mă refer la prostia pe care am văzut-o vehiculată despre impactul autostrăzii pentru proiectele pe POIM de canalizare. Orice proiect de infrastructură conține relocări de utilități. Nu se pierde nici o finanațare. Într-un final, frustrarea pe care o simt unii dintre locuitorii localităților periurbane ar trebui să se îndrepte și spre acei lideri politici ce conduc de multe mandate comunele periurbane. Satele din jurul Timișoarei, ca și Timișoara de altfel, zac de un deceniu fără PUG-uri actuale și moderne și dominate de o mafie imobiliară bine înșurubată politic, care a știut mereu cum să obțină autorizații pentru blocuri între case sau blocuri și case pe traseele rezervate pentru infrastructura națională. La Moșnița vom avea case și blocuri lipite de centură, nu doar de autostradă, iar vina pentru asta nu este la București ci chiar în Moșnița, în clădirea primăriei”.
Acuzațiile de interese imobiliare ale viceprimarului Timișoarei, Ruben Lațcău făcute la adresa președintelui CJ Timiș, Alin Nica și la adresa vicepreședintelui CJ Timiș, Alexandru Proteasa nu sunt o premieră. Proteasa are o firmă de imobiliare în Moșnița Nouă, în vreme ce presa a vehiculat că Nica ar avea zeci de hectare de teren în comuna Dudeștii Noi, pe care a administrat-o până în urmă cu câteva luni.
sursa foto: Pressalert.ro