Din ianuarie 2022, timișorenii vor plăti mai mult pentru transportul în comun. Prețul unei călătorii este acum de 2,5 lei, însă în prima luna a noului an va ajunge la 4 lei. Un abonament general pentru 30 de zile va costa 130 de lei.
Propunerile de tarife au fost trimise către Societatea Metropolitană de Transport Timișoara și ulterior aprobate. Prețul abonamentelor nu a mai fost modificat din 2009.
”Ajustarea tarifelor de călătorie este determinată de creșterea semnificativă a prețurilor pentru energie electrică și combustibil, piese de schimb pentru mijloacele de transport în comun, gaz metan și de creșterea anuală a inflației. De asemenea, efectele crizei epidemiologice, care a început în luna martie a anului 2020, au un impact negativ semnificativ asupra veniturilor”, explică reprezentanții Societății de Transport Public Timișoara.
Astfel, cheltuielile de combustibilul au crescut de la 6,03 milioane, în 2016, la 10,7 milioane în 2021, cele de energia electrică de la 3,9 milioane, în 2016, la 11,2 milioane în 2021, iar cele pentru gaze naturale de la 414.800 de lei, în 2016, la peste un milion de lei în 2021. În perioada scursă de la data ultimei ajustări a tarifelor la abonamente, nivelul cheltuielilor a crescut semnificativ, atât prin creșterea prețurilor la utilități, piese de schimb și manoperă, cât și ca urmare a creșterii volumului prestației, prin introducerea mai multor curse în scopul diminuării timpilor de așteptare în stații.
„Societatea nu poate funcționa și în anii următori bazându-se în mare parte pe subvențiile acordate de Primăria Timișoara. În paralel cu acest plan de ajustare a tarifelor am lucrat și la unul de restructurare a companiei, pentru a eficientiza activitatea și pentru a scădea din costurile salariale. Astfel, în perioada următoare se vor desființa 150 – 200 de posturi, reprezentând personal auxiliar, fără legătură directă cu activitatea de transport. Restructurarea nu îi va viza pe cei care fac parte din personalul de bord (șoferi și vatmani) și pe cei care se ocupă în prezent de mentenanța mijloacelor de transport în comun. Vom asigura astfel că putem păstra un nivel salarial competitiv și, în același timp, ne vom asigura că frecvența curselor de transport public nu va fi afectată”, a declarat Patriciu Mălin Rușeț, directorul interimar al STPT.