CFR Infrastructură a semnat încă un contract finanțat cu bani europeni, prin PNRR.
Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor, anunță că 1,91 miliarde de lei vor fi investiți pentru modernizarea lotului2 al tronsonului de cale ferată Caransebeș – Timișoara – Arad (162,19 kilometri). Este vorba de sectorul de cale ferată Lugoj – Timișoara Est, care are o lungime de 54,13 kilometri.
Constructorul spaniol are la dispoziție, conform contractului, 42 de luni, din care șase luni pentru proiectare și 36 de luni pentru execuție.
„Pe cei 54,13 km ai sectorului de cale ferată Lugoj-Timișoara Est (lotul 2) constructorul trebuie să execute următoarele lucrări: dublarea liniei de cale ferată; modernizarea stațiilor Lugoj, Belint, Topolovăț, Recaș și Remetea Mare; modernizarea a 5 halte de călători; modernizare a 14 poduri și 39 podețe; montarea unor sisteme automate de semnalizare la 17 de treceri la nivel cu calea ferată; implementarea sistemului ERTMS (ETCS nivel 2 și GSM-R) pe întregul traseu; construcția a 5 pasarele pietonale în stațiile Lugoj, Belint, Topolovăț, Recaș, Remetea Mare; construcția a 2 pasarele pietonale în haltele Chizătău și Izvin; construcția unui pasaj superior în stația Lugoj (strada Banatului)”, montarea de panouri fonoabsorbante pe o lungime totală de 6.350 m”, a explicat Sorin Grindeanu.
Este al patrulea contract de modernizare a căilor ferate, finanțat prin PNRR, pe care CFR Infrastructură îl semnează anul acesta. Valoarea acestor contracte se ridică la 7,64 miliarde de lei, fără TVA.