Consiliul Județean Timiș și Consiliul Local Timișoara au dat o mână de ajutor Primăriei Reșița, care dorește să modernizeze calea ferată Reșița – Timișoara, pe care ar putea circula trenuri pe hidrogen.
Așadar, cele două instituții au aprobat studiul de prefezabilitate pentru acest obiectiv de investiții. Mai precis, se dorește reabilitarea căii ferate Reșița Nord – Timișoara Nord, cu extensie Voiteni – Stamora Moravița frontieră. În acest moment, viteza maximă de circulație pe acest tronson este de 80 km/h pentru trenurile de călători și 60 km/h pentru trenurile de marfă.
”Modernizarea căii ferate Timișoara – Reșița este un proiect cheie pentru conectarea Banatului de șes cu Banatul de munte. Mulțumesc Primăriei Reșița care coordonează proiectul și celorlalți parteneri, consiliile județene Caraș Severin și Timiș. Proiectul se încadrează în viziunea noastră de a dezvolta serviciul de tren urban/metropolitan în zona urbană funcțională Timișoara. Lucrăm cu o echipă de experți internaționali pentru care avem asigurat suportul Băncii Europene de Reconstrucție și Dezvoltare”, a afirmat Dominic Fritz, primarul Timișoarei.
Studiul de prefezabilitate cuprinde trei scenarii pentru tronsonul Timișoara – Stamora Moravița – Frontieră și patru scenarii pentru tronsonul Reșița Nord – Voiteni, din care două scenarii sunt propuse spre o analiză mai detaliată în cadrul studiului de fezabilitate.
„Proiectul pentru obiectivul de investiții Linia de cale ferată de pe traseul Reșița Nord – Voiteni – Componenta B se va realiza în două faze, după cum urmează: Faza 1 – Reînnoirea liniei de cale ferată, finanțare cuprinsă în cadrul programului Planul Național de Redresare și Reziliență PNRR, respectiv Faza 2 – Modernizarea liniei de cale ferată, care se va finanța din orice alt program de finanțare, din ciclul financiar 2021 -2027, buget de stat sau alte surse de finanțare legal constituite”, a informat Primăria Timișoara.
Obiectivul de investiții este prevăzut în Planul Național de Redresare și Reziliență.